Triage door assistente

Voor de nieuwe patienten is het nog even wennen aan de werkwijze van Praktijk Ridderkerk West daarom een korte uitleg.

U kunt dagelijks bij de assistente terecht voor al uw vragen en dit kan op verschillende manieren. Niet dringende vragen kunnen per mail gesteld worden via assistente@ridderkerkwest.nl. Ons streven is uw vraag nog op dezelfde dag te beantwoorden. Kunt u niet mailen dan is bellen natuurlijk prima. Ivm de Corona maatregelen willen we drukte in de praktijk zo veel mogelijk beperken. Kom daarom niet naar de praktijk/ balie als u geen dringende vragen heeft. Voor herhaalrecepten zie bericht onder.

Bij het maken van een afspraak wordt door de assistente altijd een aantal vragen gesteld. Dit is nodig om een inschatting te maken van de ernst. Het komt ook voor dat u geen afspraak nodig hebt en geholpen bent met alleen adviezen van de assistente. De assistentes zijn ervaren en hebben geheimhoudingsplicht. Bij twijfel zal de assistente altijd overleggen met de huisarts.

Door de fusie van de twee praktijken zijn wij ook nog een beetje zoekende. Nieuwe collega’s moeten aan elkaar wennen en ook de nieuwe patienten moeten wij nog leren kennen. Dit kost natuurlijk tijd en wij hopen dat u hier begrip voor heeft.